Philosophie

The teaching of young children is not limited to the transmission of knowledge. Our ambition is to support each child in all areas of learning throughout their school career. Beyond the purely academic, this includes: their physical and emotional development, the expression of their strengths and their knowledge and understanding of the World.

Our interactive and differentiated teaching methods encourage an enthusiastic and positive attitude to each subject in a bilingual environment. In developing curiosity and the initiative of each child, our teaching team promotes speaking and listening skills, confidence and respect for themselves and others.

Our teachers work together to produce an individual ‘Achievement Book’ for each child. This is then integrated into a global project for the class. They follow each child thoroughly; motivating and encouraging them at every step. Each child must feel free to express themselves, to be creative, to take risks, to think, to be logical, to question, to experiment, to make choices and to succeed whilst learning at their own pace and fulfilling their potential.

The daily organisation of our mixed and broad curriculum respects the children’s biological rhythm. The timetable differs depending on the age of the children. Sport, art and gardening are held in the afternoons, according to a rota.

Our curriculum, leading to entrance into secondary school follows the rhythm of each child. Be it fast or slow and always at their own pace, it assures that they will reach their next school with an excellent level and the desire to learn.

Enseigner à de jeunes enfants ne se limite pas à transmettre des connaissances. Notre ambition est de soutenir chaque élève, tout au long de sa scolarité, dans son développement physique et émotionnel, dans l’expression de ses aptitudes personnelles (artistiques, sportives, intellectuelles…) et dans l’acquisition progressive d’excellentes bases.

Notre pédagogie interactive et différenciée privilégie un vécu enthousiaste et positif des divers apprentissages et du bilinguisme.

En développant la curiosité et la prise d’initiatives de chaque enfant, notre équipe pédagogique valorise l’écoute, la parole, l’autonomie, la confiance et le respect de soi-même et des autres, dans un environnement multiculturel stimulant.

Nos professeurs travaillent en concertation à l’élaboration d’un projet individualisé par enfant et l’intègrent dans un projet global de classe.

Ils accompagnent chaque élève avec rigueur et bienveillance, en le motivant et en l’encourageant. Chacun doit se sentir libre de s’exprimer, créer, prendre des risques, faire des erreurs, penser, raisonner, questionner, expérimenter, prendre des initiatives, faire des choix… pour réussir en apprenant à son rythme et en utilisant tout son potentiel.

L’organisation journalière de notre programme interdisciplinaire respecte les rythmes biologiques.L’emploi du temps diffère selon l’âge des élèves. Les cours de sports, d’arts et de botanique ont lieu tous les jours, en alternance, en début d’après-midi au moment où l’attention des élèves est au plus bas.

Ainsi, le cursus menant à l’entrée en 6ème se fait au rythme, plus ou moins rapide, de chaque élève avec l’assurance d’aborder le collège en ayant acquis un excellent niveau et développé l’envie d’apprendre.